13 października 2015

Zarabianie na bankach - mój raport za trzeci kwartał 2015


Zapraszam do podsumowania moich zarobków na bankach w III kwartale 2015. Od kilku lat wyszukuje promocje bankowe i aktywnie z nich korzystam. Dzięki temu banki płacą mi za otwarcie konta czy zwracają pieniądze za zakupy. Ostatnio uświadomiłem sobie, że nie ma takich zakupów za które bank nie zwracałby mi pieniędzy, niezależnie od tego czy płacę w cukierni, na stacji benzynowej czy w internecie. Nie wymaga to wiele wysiłku, a satysfakcja, że to bank mi płaci ogromna.

To nie możliwe, że bank mi płaci? Zapewiam Cię, że to jest możliwe i jak najbardziej realne. Banki chcą zarabiać coraz więcej i mają coraz wyższe plany sprzedażowe. Jednocześnie coraz trudniej jest pozyskać klienta. Dlatego też banki określają pewną sumę pieniędzy, która jest przeznaczona na pozyskanie jednego klienta. To w jaki sposób ta suma będzie wydana to już jest kwestia pomysłu banku. Niektóre banki przeznaczają tą kwotę na mega gwiazdę i liczą, że znana twarz przyciągnie klientów. Inne z kolei częścią tej kwoty dzielą się z klientami.

Dodatkowo bank udzielając np. zwrotu za zakupy określa warunki w jakich taki zwrot może być możliwy np. określona ilość transakcji kartą w danym miesiącu. W ten sposób banki spodziewają się, że będziemy częściej sięgali po karty płacąc w sklepach. Z każdej transakcji dokonanej kartą płatniczą bank (oraz operator kart np. Mastercard lub Visa oraz operator terminala, w którym dokonujemy płatności) ma pewne wynagrodzenie. Im częściej (i więcej) płacimy kartami tym większe kwoty trafiają do banku z tego tytułu.

Tutaj możesz się przekonać ile zarobiłem dotychczas i z jakich promocji bankowych skorzystałem. Jeśli zaglądasz czasami na tego bloga to z pewnością zorientowałeś się, że nie polecam każdej promocji i szczerze mówiąc robię to (za) rzadko. Sam również nie rzucam się na wszystkie promocje, a wyszukuje tylko te najlepsze z mojego punktu widzenia. W miarę proste, bez zbędnych dodatkowych produktów czy warunków, które trzeba wykonać, aby otrzymać zwrot/nagrodę. Postaram się jednak od czasu do czasu podrzucać jakieś informacje o ciekawych produktach, abyś Ty również mógł skorzystac.

A teraz przejdźmy już do samego podsumowania, czyli do moich zarobków w bankach w III kwartale 2015. Przypomnę tylko, że kwoty, które podaję są to już moje zarobki netto, a więc uwzględniają wszelkie opłaty (o ile takie występowały) jakie poniosłem w związku z korzystaniem z konkretnej oferty.

Bank BPH

miesiąc
BPH
lipiec
50
sierpień
50
wrzesień
50
suma
150

To chyba najlepsza oferta, która była dostępna w tym roku - Lubię to! Konto banku BPH. Oferta wg mnie była tak dobra, że postanowiłem polecić ją i Wam. Niestety oferta nie jest już dostępna – rachunki w tej promocji były otwierane jedynie do końca czerwca 2015. Ci, którzy skorzystali zyskają przez 12 miesięcy do 600 zł. Lubię to! Konto oferuje bowiem 3% moneyback ale od wszystkich transakcji (płatności we wszystkich sklepach i punktach usługowych stacjonarnych i internetowych).  Dzięki temu w III zarobiłem 150 zł.

Getin Online

miesiąc
Getin Online
lipiec
36,01
sierpień
36,01
wrzesień
36,01
suma
108,03

Promocja „Tanie zakupy” w banku Getin Online. Dzięki niej zyskuje 10% transakcji dokonanych kartą płatniczą na stacjach paliw i w Biedronce – maksymalnie 40 zł miesięcznie i 300 zł rocznie. Minusem jest fakt, że posiadanie karty do konta (a inaczej nie da się zapłacić) wiąże się z opłatą 3,99 zł miesięcznie. Tego rachunku nie polecałem Wam w oddzielnym wpisie z dwóch powodów:
  1. Do maja oprócz opłaty za kartę bank pobierał podatek w wysokości 8 zł / m-c. Od czerwca na szczęście nie ma już podatku – bank otrzymał pozytywną interpretację Urzędu Skarbowego, z której wynikało, że sprzedaż premiowa nie wiąże się z obowiązkiem podatkowym.
  2. Po drugie z dużym dystansem podchodzę do banków z grupy Getin Noble (i powiązanych z nimi podmiotów). Te banki nie cieszyły się dobrą opinią. Teraz na szczęście to pomału się zmienia.

Eurobank

miesiąc
Eurobank
lipiec
-5
sierpień

wrzesień
160
suma
155

Promocja Eurobanku była dostępna na przełomie lipca i sierpnia i była powiązana z zakupem kuponu na Gruponie (koszt kuponu to 5 zł). Bank za otwarcie konta Active lub Prestige i spełnienie określonych warunków (wpływ na konto min. 1.500 zł, obroty m-czne kartą 400 zł) oferował 50 zł oraz następne 3 x 50 w kolejnych miesiącach za dalsze comiesięczne spełnianie opisanych warunków. Dodatkowo w ramach promocji "Rodzina i przyjaciele" zwraca 5% wydatków kartą na podróże, sport, rozrywkę i jedzenie (resteuracje i fast foody). Maksymalny zwrot to aż 60 zł m-cznie. W związku z tym we wrześniu na moje konto wpłynąłm maksymalny zwrot 160 zł.

mBank


miesiąc
mBank
lipiec
93
sierpień

wrzesień
93
suma
186

Do mBanku z jednej strony mam sentyment bo mam tam konto od dobrych już kilkunastu lat, a z drugiej strony obecnie jestem u nich wyłącznie dzięki mOkazją. Są to specjalne promocje polegające na zwrocie określonej kwotowo lub procentowo kwoty za zakupy w wybranych sklepach lub stronach internetowych. Tak wysokie zwroty to efekt skorzystania z wyjątkowo opłacalnych mOkazji – dwukrotnie zamówiłem nowy numer w njumobile na abonament, który następnie zamknąłem (a ściślej rzecz biorąc przeniosłem do innego operatora telekomunikacyjnego na kartę co było łatwiejsze niż wypowiadanie abonamentu a skutkowało tym samym).

>>> Kliknij, aby założyć e-Konto mobilne w mBanku i zarabiać na mOkazjach <<<

Za każda taką transakcję otrzymałem 50 PLN. Takie transakcje przeprowadziłem w lipcu i we wrześniu, dzięki czemu na moje konto z mBanku wpłyneło 200 zł. Prezentowane zarobki są pomniejszone o kwotę 7 zł za kartę debetową. Istnieje możliwość rezygnacji z opłaty ale wiązałoby sie to z dodatkowymi obrotami (200 zł m-cznie), które wolałem przeprowadzić na innych kartach.


Podsumowanie III kwartał 2015


miesiąc
BPH
Getin Online
Eurobank
mBank
suma
lipiec
50
36,01
-5
93
174,01
sierpień
50
36,01


86,01
wrzesień
50
36,01
160
93
339,01
suma
150
108,03
155
186
599,03

Podsumowując, łącznie w III kwartale 2015 zarobiłem w bankach aż 599,03 zł. Znacznie więcej niż w całym pierwszym półroczu 2015. Przypomnę przy tym, że: 
  • Świadomie nie korzystam z wszystkich okazji jakie oferują banki. Staram się wybierać tylko takie, które oferują w miarę dobrą ofertę na prostych zasadach. Staram się posiadać w danym momencie nie więcej niż 5 rachunków, aby się w tym wszystkim nie pogubić.
  • Absolutnie nie wydaję więcej niż muszę tylko po to, żeby później zyskać z tego jakiś % - trzeba się z tym pilnować :-)
  • Jak już wspominałem zyski, które pokazuję w tym zestawieniu uwzględniają już wszystkie opłaty, a więc można powiedzieć, że jest to mój dochód „na rękę”.
Łącznie od początku roku na bankach zarobiłem już 1.075,06 zł. Tym samym już przekroczyłem swój prywatny cel, który wynosił co najmniej 1.000 zł. Przed nami ostatni kwartał i wydatki świateczne więc pewnie jeszcze zarobię na zwrotach za prezenty świąteczne :-) Jedno jest pewne: warto się w to bawić bo nawet, jeśli pojedyńczy zwrot w danym miesiący nie jest imponujący to juz sumując wszystkie pemie i nagrody, które wypłaciły mi banki to mozna uzbierać całkiem przyjemną sumkę, która można ze spokojna głową i czystym sumieniem przeznaczyć np. na swoje hobby :-)

Jeżeli też korzystasz z możliwości zarobków na bankach to pochwal się proszę w komentarzach jak Ci poszło w III kwartale? A jeżeli jeszcze tego nie robisz to zachęcam, żeby spróbować. Możesz zacząć np. od śledzenia mojego bloga i zapisania się na newsletter. O ciekawych i godnych polecenia ofertach pozwalających na dodatkowy zarobek będę od czasu do czasu pisał (postaram się częściej niż dotychczas) na blogu. Zapisując się na newsletter zyskasz pewność, że nie ominą Cię najlepsze oferty

15 komentarzy:

  1. Całkiem niezły wynik. Przyznam się szczerze, że ja osobiście nie nadaję się do tego aby tak często zmieniać konto czy wyszukiwać różne okazje. Ale jak ktoś ma czas, to Twój wynik wygląda bardzo obiecująco.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zawsze trzeba tak często zmieniać konta, np. Konto w banku BPH gwarantuje mi zwrot 3% za wszystko i przez rok. Kupując to co i tak bym kupił oddają mi do 50 płn m-cznie. A i czasu znów tak dużo jak się wydaje to nie wymaga :-)

      Usuń
    2. No tak, ale aby otrzymać od BPH 50 zł zwrotu to musisz wydać ponad 1600 złotych. To dla mnie bardzo dużo biorąc pod uwagę, że muszę korzystać z kilku kont jednocześnie - główne, hipoteczne itd. Ale wynik trzeba przyznać zacny.

      Usuń
    3. Nikogo nie namawiam na siłę ale dobrze wiedzieć, że są taki możliwości. Jeśli ktoś np. dużo podróżuje to Eurobank zwraca 5%. Dobrze wiedzieć, że są różne możliwości zwrotu i dopasować to do swojej osobistej sytuacji. :-)

      Usuń
  2. Przyznam że dobrze Ci to wychodzi. Dobrym sposobem jest płacenie ze swojej karty za znajomych jeśli wychodzi się na takie wypady(o ile oddają pieniądze na czas :D). Suma uzbiera się szybko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Kess,

      Dzięki! Często właśnie tak robię, wspólne wyjście do restauracji - jedna osoba płaci kartą, a reszta oddaje gotówkę. Ale masz rację ze warunkiem jest "oo ile oddają na czas" :-)

      Pozdrowienia!

      Usuń
  3. dobry wynik :) przypomniałeś mi, żeby skorzystać z mOkazji ;)
    takie 2 pytania:
    - czy koszt grouponu nie powinien być odjęty od zwrotu z Eurobanku, jeśli ma być zysk na czysto?
    - zwolnienie z opłaty w mbanku to 300zł? (nie działa mi teraz strona toip więc nie mam jak sprawdzić) myślałam, że 200 - przynajmniej tyle wyrabiam i chyba nie pobierają mi opłaty..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej,

      Dzięki za wnikilwą analizę. Oczywiście masz rację. Wynik już został zaktualizowany. Okazuje się, że ludzka pamięć jest zawodna i odjąłem od wyniku 5 zeta choć niewiele to zmieniło ogólną tendencję. :-)

      Zmieniłem również wymaganą kwotę tranbsakcji kartą w mbanku na 200 zł. Zupełnie nie wiem czu do tej pory sądziłem, że jest to 300. niewiele to w moim przypadku zmieniło ale przyznaję się do błędu i dziękuję za uwagę:-)

      pozdrawiam,
      Tomek

      Usuń
  4. niezły sposób i wykonanie sukces tkwi w prostocie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Aby osiągnąć sukces i zacząć podejmować odpowiednie decyzje inwestycyjne, warto jest sobie przyswoić pewne specyficzne zwroty branżowe po angielsku - https://lincoln.edu.pl/warszawa/blog/25-angielskich-zwrotow-zwiazanych-z-polityka/ których używa się m.in. w polityce oraz biznesie. Dzięki nim możemy np. lepiej orientować się w każdej sytuacji na rynku, czy też nawiązać nowe kontakty biznesowe.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja raczej nigdy na bankach nie zarabiałam i w sumie nie mam takiego planu. Bardziej interesuje mnie realny przychód z mojego sklepu internetowego. Dlatego jak czytałam w https://www.cashbill.pl/blog/e-commerce/bledy-w-zarzadzaniu-sklepem-internetowym-jak-ich-uniknac/ należy przede wszystkim skupić się na tym, aby nie popełniać błędów przy zarządzani takim sklepem.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawe rozwiązanie na uzbieranie dodatkowych pieniędzy. Na rynku finansowym panuje coraz większa konkurencja, więc banki czy firmy pożyczkowe starają się na różne sposoby zachęcić klientów do skorzystania z ich usług.

    OdpowiedzUsuń
  8. Super zestawienie. Informacje są na pewno przydatne. Fajnie pokazane zostały konkretne oferty wraz z przykładami, wyliczeniami. W zestawieniu również widać, choć oferty zapewne uległy dawno zmianie, jak niektóre banki chcą przyciągnąć do siebie klientów, oferując konkretne promocje.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawy wpis. Musze przyznac, ze o tymw czesniej nie myslalam :) Musze poprosic ksiegowa, aby mi doradzila w wyborze najlepszych kont firmowych :) Od dluzszego czasu w tym temacie wspolpracuje z pania Edyta Cyburt - księgowość spółki wrocław i jestem z tej wspolpracy bardzo zadoowlona! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapanuj nad czasem! Skorzystaj z kalkulatora przelewów. Wprowadź dane, a dowiesz się, kiedy środki dotrą na konto. Optymalizuj swoje finanse, kontroluj daty – sprawdź, jak łatwo planować! https://www.bank-ranking.pl/kiedy-dojdzie-przelew

    OdpowiedzUsuń